Bloomberg a analizat campania de vaccinare a statelor din Uniunea Europeană. Într-un articol în care prezintă principalele diferențe între Europa de Est și Europa Occidentală în ceea ce privește campania de vaccinare, publicația americană a prezentat poziția secretarului de stat, Andrei Baciu.
Comparativ cu statele din Europa de Est, Bloomberg arată că statele Occidentale sunt mai puțin sceptice în privința vaccinării, în timp ce în România numai 30% din populația României este sceptică cu privire la vaccin. Până în acest moment, campania de vaccinare din România s-a dovedit un succes, numărul românilor vaccinați depășind 3 milioane.
În Bulgaria, pe de altă parte, procentul oamenilor sceptici la vaccin este de 60%.
Franța a atins obiectivul de a vaccina cel puțin 20 de milioane de oameni – aproximativ 30% din populația sa – până la jumătatea lunii mai și face un număr record de vaccinarei zilnice. Un sondaj din 20 mai a arătat că două treimi din țară doresc să fie vaccinată sau deja au făcut-o, în timp ce atitudinile negative față de inoculare au scăzut.
„Miniștrii guvernamentali vor apărea personal la centrele de vaccinare sâmbătă, în încercarea de a-i atrage pe cei mai puțîn entuziaști”, subliniază Bloomberg în privința campaniei de vaccinare din România.
Campania de succes din România s-a datorat implicării politicienilor, sportivi, dar și oameni obișnuiți, spune Andrei Baciu
„Încercăm să găsim cele mai bune canale de comunicare pentru a ajunge la cetățeni. Implicăm persoane publice, politicieni, sportivi, dar și oameni obișnuiți. Până la urmă, ei sunt cele mai bune exemple – oamenii au încredere în alți oameni”, a declarat Andrei Baciu într-un interviu acordat publicației americane Bloomberg.
Având în vedere că obiectivul de a vaccina 5 milioane de oameni până în iunie va fi ratat, ținta finală de a inocula 60% până la 70% din țară, este în pericol, potrivit Bloomberg.
Pe lângă aparițiile miniștrilor din acest weekend, guvernul trimite medici și asistenți medicali din casă în casă, în special în zonele rurale, pentru a face inocularea mai accesibilă. Vor exista, de asemenea, „maratoane” de vaccinare – inclusiv unul la un aeroport pentru a reaminti românilor beneficiile de călătorie ale vaccinului, concluzionează Bloomberg.
Bloomberg arată că statele americane oferă stimulente cetățenilor în schimbul vaccinării.
„Ezitarea nu se limitează la UE: statele și orașele americane au început să ofere stimulente, inclusiv pizza gratuită, deși nivelurile de inoculare din SUA sunt deja printre cele mai bune din lume”.
Citește și: SUA oferă joint-uri și bere, ca stimulent de vaccinare. Cu ce îi atrage România pe cei imunizați